סרטי פעולה כפי שכולנו יודעים זה סיפור בין טובים לרעים כשהניצחון או הפתרון מגיע בדרך אלימה. בז'אנר ברטי פעולה תמיד המטרה ברורה מראש: "להשתלט על העולם", "להחזיר את הסדר לרוחובות", "להציל אנשים", "למנוע מטרוריסטים להרוג חפים מפשע" ועוד. מבחינת תקציב סרטי פעולה נחשבים לסרטים היקרים ביותר מכיוון שנעשים שימושים באלמנטים מיוחדים ולעתים יש צורך בפעלולנים, אך ישנם מקרים בהם אין צורך בהם מכיוון שהשחקן עצמו יודע לבצע את העבודה, דוגמא מצוינת לכך הוא השחקן ג'קי צ'אן שאת כל הפעלולים בסרטיו הוא מבצע בעצמו. הוליווד, כמה שאנחנו אוהבים או אוהבים לשנוא, משתמשת לעתים בהגזמה באפקטים כגון פיצוצים. זה בא לידי ביטוי בסרטים רבים. הז'אנר סרטי פעולה לעתים עושה שילוב עם מדע בדיוני – ניתן לראות זאת בסרטים כמו אווטאר – שם הלחימה נעשתה באמצעות מכונות מלחמה חדשניות שהם פרי דמיון.
בדומה לסרטי פעולה, סרטי אימה הם מאבק בין אדם המטיל אימה לבין קורבן. מטרתם של סרטי אימה הם לגרום לצופים לפחד, לחוש בהלה או חרדה. כמו בסרטי פעולה, גם סרטי אימה לעתים משלבים מדע בדיוני בעיקר מבחינת הכוחות של האנשים ה"רעים". הכוחות באים לידי ביטוי ביכולת לעוף, להטיל כשפים ועוד. למשל בסדרת הסרטים של הסיוט ברחוב הלם, פרדי קרוגר הורג אנשים דרך חלום. פרדי קרוגר השתמש ביכולת על טבעית כדי לעשות זאת. סרטי אימה נחשבים לדלי תקציב, בניגוד לסרטי פעולה ועלילתם לרוב דומה. בחוץ לארץ סרטי אימה נוצרים כדרך קבע, לעומת ישראל. בתחילת שנות ה-60 יצא הסרט "פסיכו" של האדם אולי המזוהה ביותר עם סרטי אימה – אלפרד היצ'קוק. הסרט תיאר סיפור בו בעל מלון קשור באופן לא בריא לאימו. סצינת המקלחת בסרט פסיכו מוכרת היטב לאנשים רבים. אלפרד היצ'קוק מופיע ברוב סרטיו למשך מספר שניות כניצב.
אתר מדברים קולנוע מכיל מידע על העולם הקולנוע וביקורת סרטי קומדיה, סרטי דרמה ועוד.